Bobříci a Pláňata na horách

V době jarních prázdnin 1.-8.3.2009 se 188.PS Bobříci a 32.PS Pláňata vydali společně na hory do Krkonoš do penzionu Starý mlýn. Užívali si sněhu, lyžovačky, bobovačky a také sehráli celojarkovou hru na téma „Dobytí Severního pólu“.

1.DEN Bobříci se od 8:30 schází u metra Strašnická, nacpou se do 50 místného autobusu a autobus je odváží přes Mladou Boleslav a Jičín do Vítkovic v Krkonoších. Je zde menší obleva, ale to nás nezastaví a jdeme ihned po ubytování na svah. Rozdělujeme se do skupinek podle našich lyžarských schopností. Vracíme se do chaty, kde si říkáme denní režim a pravidla chování během celého tábora. Po večeři (párek s kaší) hrajeme seznamovací hry, kde každý řekne něco o sobě a řekne všem své jméno, abychom se lépe poznali. Večer se rozdělíme do skupinek na celojarkovou hru Dobytí Severního pólu. Na začátku je vedoucími sehrán první obraz ze stejnojmenné hry od Svěráka-Cimrmana-Smoljaka. Po divadlu nás čeká hudební kvíz a pak jdeme po prvním nabitém dnu si zaslouženě lehnout.

2.DEN Ráno máme snídani v španělské stoly jako každý den. Vstáváme v 7:30 a každý si může vybrat co mu chutná. Celé dopoledne i odpoledne lyžujeme. Jsme rozděleni do skupinek podle výkonosti jak, kdo lyžuje. Každá skupinka se pod vedením jednoho vedoucího snaží zlepšit v lyžování. Večer je sehrán druhý obraz z cimrmanovy hry.

3.DEN Ráno je volný den. Jdeme se projít nahoru na svah nad chatu, kde jezdíme na bobech a blbneme ve sněhu. Hrajeme hry. Odpoledne se jde opět lyžovat. Děláme pokroky v lyžování. Večer se kreslí vlajky jednotlivých skupinek v celojarkové hře a hrajou se případné deskárny. Je sehráno další obraz divadla.

4.DEN Ve středu lyžujeme dopoledne i odpoledne. Po skončení lyžování jedeme do bazénu do Jilemnice. Máme ho celý pro nás na jednu hodinu pronajatý. Vracíme se na večeři a místo divadla je dnes přednáška o YETIM (alias JáTy).

5.DEN Čtvrtek máme dopoledne výlet do okolí, kde hrajeme hry a odpoledne rozmrazujeme zprávu zmraženou v ledu. Večer je další obraz divadlo.

6.DEN V pátek jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna jede na celodenní lyžování na Svatého Petra a druhá zůstává lyžovat u chaty na svahu. Po večeři jdeme ještě na večerní lyžování. Byl to nejvíce lyžující den.

7.DEN Ráno po snídani jdeme na svah u chaty lyžovat a probíhají různé soutěže v lyžařském umění i neumění. Takzvaný lyžařský sedmiboj. Například běh do kopce, nejlepší pád, opič dráha, sjezd, slalom… Po poledním klidu je sehráno závěrečné představení cimrmanovy hry a jde se dobýt severní pól. Během cesty na pól zažijí družinky mnoho útrap, které se na cestě na pól dají zažít.Všechny skupinky nakonec severní točnu dobudou a zapíchnou na ni svou vlajku. Po návratu je všem puštěno divadelní hra na širokoúhlé obrazovce sehraná Divadlem Járy Cimrmana. Jdeme si balit a nakonec je vyhlášení výsledků celojarkové hry a dáváme si navzájem diplomy.