Teedeet voda – Vltava

O víkendu 27.-29.8.2010 se vydalo 26 nejen teedeetů z nejen pražských PS splout část řeky Vltavy z Vyššího Brodu do Zlaté Koruny. Nutno podotknout, že počasí nebylo nic moc, což nebylo dvakrát příjemné hlavě těm, kteří se docela často nedobrovolně koupali, ale i přes to jsme si všichni tuto akci náležitě užili.

Teedeet voda – Vltava

PÁTEK
Z Prahy se vydáváme na dlouhou cestu do Vyššího Brodu. Při příjezdu se své funkce ujímá Docent a vydáváme se hledat naší půjčovnu lodí. Po drobném bloudění se nám to daří a za chvilku již přebalujeme své věci do 50 litrových barelů a na některých tvářích je vidět zoufalství z toho jak se jim tam všechny věci mají vejít. Před vyplutím ještě proběhla krátká instruktáž, kterou vedl kapitán naší výpravy Mirek, jak se na vodě chovat a jak se vlastně náš konvoj bude přepravovat s můžeme vyrazit. Počasí nám bohužel vůbec nepřeje, protože začíná pršet a je i docela zima. Nicméně 11 kánoí a 1 raft se vydávají na svou dobrodružnou plavbu.

První kilometřík si ještě všichni zkouší jak na lodích manévrovat ale to už nás čeká první jez U Bílého mlýna. Sjezd se všem podařil, ale asi dvě lodě se převrhly, když měly šlajsnu zdárně za sebou. Po chvilce vyrážíme dál a všichni se kocháme krásnou přírodou, která je kolem řeky. Naše idylka je přerušena dalším jezem v Herbertově, který se ukázal zřejmě jako nejhorší na sjezd. Po proplutí šlajsnou následuje poměrně prudký proud v betonovém korytě. Několik lodí se překlopí a záchranné práce trvají o něco déle. Někteří zachránci jako Krtek udělají víc škody než užitku, to když při pokusu o zachycení lodě uklouznou a následně strhnou do vody ostatní zachránce. No nakonec jsme všichni i tuto šlajsnu zmákli i když někteří za cenu několika odřenin.

Vyrážíme dále a na chvilku se zastavujeme v kempu U Veverek, kde se rozdělujeme a část vodáků si jde dát něco na zahřátí a část pluje dále do našeho kempu v Rožmberku, kde se později sejdeme. Cestou je ještě jeden jez a to přímo v Rožmberku, ale všichni ho sjet zvládají. V podvečer se všichni scházíme v kempu, stavíme stany, večeříme, no prostě pohoda. První den končí a my doufáme, že počasí se umoudří i když to tak zatím nevypadá.

SOBOTA
Probouzíme se opět do deštivého rána a kolem desáté vyrážíme na další cestu. Cestou soulodíme a blbneme na lodích. Na oběd stavíme v kempu Branná, kde měli strašně dobrou zelňačku. Po polední siestě pokračujeme dále. Po necelé hodince se dostáváme k dalšímu jezu ve Větřní, který všichni v pohodě zvládli. Pomalu se blížíme k Českému Krumlovu, ale ještě před ním nás čeká poslední jez tohoto dne Konopa. Prohlížíme jak ho budeme sjíždět a po teoretické průpravě se vrháme do sjezdu. Pár lodí se opět udělá a někteří toho mají už poměrně dost (že jo Domčo ?), protože vyklopit se skoro na každém jezu je v tomto nepříznivém počasí nanic. Každopádně už nám zbývá jen pár záběrů pádlem a dorážíme do kempu Spolí v Českém Krumlově.

Opět stavíme stany a snažíme se usušit naše věci, protože i přes deklarovanou těsnost barelů se voda do některých přece jen dostala. Valná většina účastníků vyráží na prohlídku města spojené s večeří. Večer se všichni scházíme v kempu a míříme poměrně znaveni do spacáků, protože i zítra nás čeká náročný den.

NEDĚLE
Budíček byl poměrně brzo, protože na desátou máme domluvenou prohlídku grafitového dolu. Prohlídka byla naprosto úžasná a všichni se vrátili zmazaní od grafitu. Po návratu začíná horečné balení, protože nás trošku tlačí čas a chvilku po jedné už zase vyrážíme na další cestu.

Do cesty se nám staví první jez Na Rechlích, které většina lodí v pohodě sjede, i když někteří mají trošku vítr z toho jak se trefí do relativně úzké propusti. Proplouváme Krumlovem a blížíme se k dalšímu jezu U Liry, který nejedeme šlajsnou, ale raději po jezu. Projíždět městem je naprosto úchvatné a všichni se kocháme nádherným okolím. Další jez u Mrázkova mlýna sjedeme opět skoro všichni v pohodě, ale někteří mají prostě smůlu a zase jdou ke dnu. V Krumlově na nás čeká již jen poslední jez Jelení lávka, který se ukázal jako velmi zrádný a všechny lodě kromě raftu, který je prostě nepotopitelný, a posádky tvořené Popelkou a Luckou (a to jsou na vodě v podstatě poprvé) se potopily. Chvilku jsme na tomto jezu ještě blbli, ale pak jsme se vydali dále.

Čas nás neúprosně tlačí, protože lodě musíme odevzdat do páté hodiny odpolední jinak budeme platit penále, a tak nezbývá nic jiného než se trošku opřít do pádel. Kánoím to jde docela dobře, ale raft už tak rychlý není a pádlování se občas podobá galejím. Těsně před cílem naší cesty nás čeká poslední jez ve Zlaté Koruně, který všichni bez nejmenších problémů projedou. Do kempu už to je jen co by kamenem dohodil a kolem půl páté jsme na místě.

Z vody jsme se měli vrátit až v pondělí, ale vzhledem k tomu, že lodě jsme museli odevzdat takhle brzo (tuto informaci jsme se dozvěděli bohužel až v pátek v půjčovně) a vzhledem k počasí, které se ne a ne umoudřit jsme se rozhodli, že se do Prahy vrátíme už v neděli. V pohodě jsme si tedy přebalili z barelů zpět do batohů (někteří do tašek či pytle), odevzdali veškeré vodácké vybavení a vydali se na nádraží ve Zlaté Koruně odkud nás odvezl přímý vláček až do Prahy.

Myslím si, že akce to byla velmi podařená, škoda jen, že nebylo hezčí počasí, a je možné, že za rok se vydáme třeba na nějakou další řeku. AHOOOOOJ.

Foto Pepina (FB) a Krtek (Picasa)

Publikováno: neděle 12. září 2010 23:45 Vložil: Michal Krtek Rejzek

Související odkazy

Přiložené fotografie

Žába a Mandel Činkyn a Domča jdou ke dnu Parta hic - Činkyn, Tomáš, Docent a Míra Rafťáci - Pepina, Terka, Kuba a Domča Popelka a Lucka